BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓL Nr XIX/12

z dnia:
w sprawie: z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły ,która odbyła się w dniu 29.11.2012 roku w budynku Urzędu Gminy w Przytułach ul. Supska 10.
rady Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz. 9.00 a zakończono o godz. 14.10.
    W Sesji udział wzięło 14 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 93,33 %.

Radni nieobecni nieusprawiedliwieni:

  1. Wicik Zygmunt

Ponadto w obradach udział wzięli:
  1. Ramotowski Kazimierz - Wójt Gminy Przytuły,
  2. Rybicka Barbara - Skarbnik Gminy,
  3. Wicik Sylwia - młodszy referent Urzędu Gminy,
  4. Błaszczak Elżbieta - inspektor Urzędu Gminy,
  5. Sołtysi – ( 18 osób wg listy obecności).

Porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
  2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
  4. Informacja Wójta o działalności miedzy Sesjami .
  5. Interpelacje i zapytania radnych – odpowiedzi.
  6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach :
    • przyjęcia do realizacji w 2013 roku Programu współpracy Gminy Przytuły z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3, ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
    • zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok,
    • zatwierdzenia planu pracy Komisji Rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów na 2013 rok,
    • określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym podatku na 2013 rok,
    • stawek podatku od środków transportowych,
    • obniżenia średniej ceny żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 roku jako podstawy naliczania podatku rolnego w 2013 roku na obszarze gminy Przytuły,
    • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
    • zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Przytuły na lata 2012-2020,
    • uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przytuły,
    • wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Przytuły,
    • określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Przytuły,
    • określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Przytuły oraz terminów i miejsca składania deklaracji,
      ł) określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi ,w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwość i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Przytuły,
      m) przyjęcia Planu ochrony przed szkodliwością azbestu i programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Przytuły na lata 2012-2032 wraz z inwentaryzacją,
      n) ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Gminy Przytuły.
  7. Sprawy bieżące gminy.
  8. Zamknięcie obrad Sesji.

Przebieg posiedzenia:
Ad.1
      Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Korytkowski Krzysztof otworzył XIX Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał wszystkich obecnych na obradach oraz na podstawie listy obecności stwierdził ich prawomocność.
Ad.2
      Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Korytkowski Krzysztof przedstawił proponowany porządek dzienny. Następnie poinformował o wprowadzeniu dodatkowych uchwał do rozpatrzenia do porządku obrad tj. w punkcie 6 jako punkty:

    b) zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok,
    c) zatwierdzenia planu pracy Komisji Rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów na 2013 rok,
    n) ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Gminy Przytuły.
      Ponieważ nie było uwag Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem zmian do porządku dziennego .
      Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem zmian do porządku dziennego 14 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Porządek dzienny został przyjęty.
Ad.3.
      Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem protokołu Nr XVIII/12 z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły z dnia 8.10.2012 roku, który był do wglądu na stanowisku obsługi Rady Gminy.
      Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem protokołu głosowało 13 osób, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymała się 1 osoba .
Protokół Nr XVIII/12 został przyjęty.

Ad.4.
      Informacja o działalności Wójta między sesjami.
     Wójt Gminy Pan Kazimierz Ramotowski poinformował o odbytych spotkaniach i innych sprawach a między innymi o :
  1. realizacji wykonania uchwał podjętych na wcześniejszych sesjach. wymieniliśmy wodomierze w siedmiu kolejnych miejscowościach tj. Kubra Nowa, Kubra Stara , Chrzanowo, Przytuły, Przytuły Kolonia, Supy, Pieńki, pozostało do wymiany tylko osiem miejscowości, także jak to wymienimy to będziemy już mieli 100 % zrobione. Będziemy mieli możliwość sprawdzenia, co dzieje się z wodą, jak to funkcjonuje, bo cały czas szukamy ubytków, które są.
  2. trwa budowa garaży z zapleczem technicznym dla straży. Wszystko idzie prawie zgodnie z planem , bo czekają na więźbę dachową, która musi być z atestem , ale to jest kwestia kilku dni, także jak zakładali, że w tym roku wykonają w surowym stanie to na pewno to zrobią.
  3. wykonaliśmy rowy na Kubrze Przebudówce na odcinku 500 metrów , widać już , że to pozwoli chyba na odwodnienie tego odcinka i powinno być dobrze.
  4. skupiliśmy się głównie na pracach związanych z segregacją śmieci- bo to jest ważne dla nas i dla mieszkańców gminy.
Ad.5
      Interpelacje i zapytania radnych – odpowiedzi.
      W tym punkcie głosu nie zabrano.
Ad.6a
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Piotrowskiej Beacie - Sekretarzowi Urzędu Gminy w Przytułach celem o mówienia projektu uchwały w sprawie przyjęcia do realizacji w 2013 roku Programu współpracy Gminy Przytuły z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3, ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
      Wójt Gminy Pan Kazimierz Ramotowski –poinformował, iż w projekcie tej uchwały nie ma ,żadnych zmian w stosunku do uchwały obecnie obowiązującej ale należy ją przyjąć corocznie.
     Pani Piotrowska Beata - Sekretarz Urzędu Gminy w Przytułach wyjaśniła, iż co roku Rada Gminy ma obowiązek ustalenia takiego programu i omówiła zasadność podjęcia tej uchwały.
     Ponieważ nie było uwag Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
      Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/82/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6b
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Panu Zapert Jackowi celem omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok.
     Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Zapert Jacek poinformował obecnych ,iż na swoim posiedzeniu Komisja ustaliła plan pracy na 2013 rok. Poprosił radnych o jego zatwierdzenie.
     Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/83/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6c
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Panu Włodkowskiemu Markowi celem omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rozwoju gospodarczego, budżetu i finansów na 2013 rok.
     Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Włodkowski Marek poinformował obecnych ,iż na swoim posiedzeniu Komisja ustaliła plan pracy na 2013 rok. Poprosił radnych o jego zatwierdzenie.
     Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/84/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6d
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Sylwii Wicik – pracownikowi Urzędu Gminy celem omówienia projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym podatku na 2013 rok.
     Pani Sylwia Wicik omówiła treść uchwały oraz przedstawiła propozycje stawek zaproponowane przez Komisje .
     Radni po przeanalizowaniu poszczególnych stawek postanowili przyjąć następujące kwoty :
  1. od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części - 0,70 zł,
  2. od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 21,94 zł.
  3. od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym -10,65 zł,
  4. związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej , zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń w wysokości 4,63 zł - od 1 m 2 powierzchni użytkowej ,
  5. od 1 m 2 powierzchni użytkowej pozostałych budynków lub ich części , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego– 4,70 zł,
  6. od budowli – 2 % ich wartości określonej na podstawie art.4, ust.1,pkt.3 oraz ust. 3 – 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ,
  7. od gruntów :
    • od 1 m 2 powierzchni gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,84 zł ,
    • od 1 ha powierzchni pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych – 4,51 zł,
    • od 1 m 2 powierzchni pozostałych , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego :
      • od 1 m 2 powierzchni gruntów zajętych pod drogi wewnętrzne – 0.45 zł ,
      • od 1 m2 powierzchni gruntów pozostałych - 0,20 zł.
     Rada przeanalizowała i ustaliła zwolnienia w podatku od nieruchomości.
  1. grunty i budynki lub ich części znajdujące się w posiadaniu jednostek OSP oraz jednostek organizacyjnych gminy,
  2. budynki mieszkalne rolników,
  3. budynki mieszkalne lub ich części oraz pozostałe budynki emerytów i rencistów, którzy przekazali swoje gospodarstwo rolne w zamian za świadczenia uregulowane w ustawie o ubezpieczeniu społecznym rolników lub za renty strukturalne.

     Zwolnienia wyżej wymienione nie obejmują budynków i gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
     Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych głosów nie było, 1 osoba wstrzymała się od głosu.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/85/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6e
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Sylwii Wicik – pracownikowi Urzędu Gminy celem omówienia projektu uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości .
      Pani Sylwia Wicik omówiła treść uchwały oraz przedstawiła propozycje stawek zaproponowane przez Komisje .
     Radni po przeanalizowaniu zaproponowali następujące stawki:
  1. od samochodu ciężarowego, o którym mowa w art. 8 pkt 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
    • powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 250,00 zł;
    • powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 350,00 zł;
    • powyżej 9 ton do poniżej 12 ton – 450,00 zł.
  2. od samochodu ciężarowego, o którym mowa w art. 8 pkt 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych o dopuszczlnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia .
     Radni zaproponowali minimalne stawki .
  1. od ciągnika siodłowego i balastowego, o którym mowa w art. 8 pkt 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
    • od 3,5 tony do 5,5 tony – 1.100,00 zł;
    • powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 1.100,00 zł;
    • powyżej 9 ton do poniżej 12 ton – 1.100,00 zł.
  2. od ciągnika siodłowego i balastowego, o którym mowa w art. 8 pkt 4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów: równej lub wyższej niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej i rodzaju zawieszenia .
     Radni zaproponowali minimalne stawki .
  1. od przyczepy lub naczepy, o których mowa w art. 8 pkt 5 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton (z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego) – 1.100,00 zł.
  2. od przyczepy lub naczepy, o których mowa w art. 8 pkt 6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia (z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego)
     Radni zaproponowali minimalne stawki .
  1. od autobusów, o których mowa w art. 8 pkt 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
    • mniej niż 30 miejsc – 1.100,00 zł;
    • równej lub wyższej niż 30 miejsc – 2394,29 zł.

     Ponieważ nie było uwag Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
      Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/86/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6f
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Sylwii Wicik – pracownikowi Urzędu Gminy celem omówienia projektu uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 roku jako podstawy naliczania podatku rolnego w 2013 roku na obszarze gminy Przytuły.
     Pani Sylwia Wicik omówiła treść uchwały oraz przedstawiła propozycje stawek zaproponowane przez Komisje .
     Radni po przeanalizowaniu zaproponowali następujące stawki:
     Komisja zaproponowała stawkę 60,00 zł za 1 q
     Radny Pan Barłowski Kazimierz zaproponował stawkę 62 zł za 1 q.
     W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy Przeprowadził głosowanie jawne nad zgłoszonymi propozycjami .
     Głosowanie nad propozycją 62 zł za 1 q.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem propozycji 62 zł za 1 q był 1 głos , przeciw było 13 głosów, wstrzymujących się od głosu nie było.
     Propozycja nie została przyjęta.
     Głosowanie nad propozycją 60 zł za 1 q.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem propozycji 60 zł za 1 q było 13 głosów , przeciw był 1 głos, wstrzymujących się od głosu nie było.
     Propozycja 60 zł za 1 q została przyjęta.
     Uchwała została przyjęta ze stawką 60 zł za 1 q.
/ Uchwała Nr XIX/87/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6g
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Rybickiej Barbarze – Skarbnikowi Gminy celem omówienia treści projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok.
     Pani Barbara Rybicka – Skarbnik Gminy Przytuły omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Przedstawiła zmiany jakie muszą być wprowadzone po stronie dochodów i wydatków budżetowych
     Ponieważ nie było uwag Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/88/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6h
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Skarbnikowi Gminy Pani Rybickiej Barbarze celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej gminy Przytuły na lata 2012- 2020.
     Skarbnik Gminy – Barbara Rybicka przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej gminy Przytuły na lata 2012- 2020 uwzględniając zmiany jakie zostały wprowadzone na obradach sesji.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/89/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6i
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Błaszczak Elżbiecie - inspektorowi Urzędu Gminy celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przytuły.
     Pani Błaszczak Elżbieta – omówiła projekt uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przytuły. Odpowiedziała na zadawane pytania.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/90/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6j
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Błaszczak Elżbiecie - inspektorowi Urzędu Gminy celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Przytuły,
     Pani Błaszczak Elżbieta – omówiła projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki opłaty od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Przytuły. Odpowiedziała na zadawane pytania.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 12 głosów, przeciwnych głosów nie było od głosu wstrzymało się 2 osoby.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/91/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6k
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Błaszczak Elżbiecie - inspektorowi Urzędu Gminy celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Przytuły.
     Pani Błaszczak Elżbieta – omówiła projekt uchwały w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Przytuły. Odpowiedziała na zadawane pytania.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/92/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6l
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Błaszczak Elżbiecie - inspektorowi Urzędu Gminy celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Przytuły oraz terminów i miejsca składania deklaracji.
     Pani Błaszczak Elżbieta – omówiła projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Przytuły oraz terminów i miejsca składania deklaracji. Odpowiedziała na zadawane pytania.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/93/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6ł
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Błaszczak Elżbiecie - inspektorowi Urzędu Gminy celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi ,w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości , częstotliwość i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Przytuły.
     Pani Błaszczak Elżbieta – omówiła projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi , w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości , częstotliwość i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Przytuły. Odpowiedziała na zadawane pytania.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/94/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6m
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Błaszczak Elżbiecie - inspektorowi Urzędu Gminy celem przedstawienia projektu uchwały w sprawie przyjęcia Planu ochrony przed szkodliwością azbestu i programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Przytuły na lata 2012-2032 wraz z inwentaryzacją.
     Pani Błaszczak Elżbieta – omówiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Planu ochrony przed szkodliwością azbestu i programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Przytuły na lata 2012-2032 wraz z inwentaryzacją. Odpowiedziała na zadawane pytania.
     Ponieważ Radni nie zgłosili uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/95/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.6n
      Przewodniczący Rady Gminy Pan Korytkowski Krzysztof udzielił głosu Pani Piotrowskiej Beacie - Sekretarzowi Urzędu Gminy w Przytułach celem o mówienia projektu uchwały w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego Statutu Gminy Przytuły.
     Pani Piotrowska Beata - Sekretarz Urzędu Gminy w Przytułach wyjaśniła, iż od 2012 roku weszła w życie ustawa ,która obliguje do ogłaszania tekstów jednolitych tych uchwał do których przyjęte zostały zmiany w danym roku. Dlatego też wszystkie zmiany jakie były do tej pory przyjęte zmieniające Statut Gminy są opracowane i ujęte jako całość w jednej uchwale jako tekst jednolity, który należy przyjąć.
     Ponieważ nie było uwag Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 14 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było.
     Uchwała została przyjęta.
/ Uchwała Nr XIX/96/12 w załączeniu do protokołu/
Ad.7
     Sprawy bieżące gminy.
  1. Pan Barłowski Kazimierz – zgłosił, że na moście Kubra Nowa, Kubra Stara trzeba wymienić poręcze. Na drodze wojewódzkiej przed Kubrą trzeba zmienić tablicę z nazwą miejscowości - nie Kubra tylko tak jak powinno być czyli Nowa Kubra, bo miejscowi wiedzą ale dla innych jest utrudnienie i szukają .
  2. Pan Zakrzewski Krzysztof – przy drodze wojewódzkiej na ulicy Lipowej jeśli nie mają za co to niech drogi nie robią ale chodnik na tej ulicy to należy zrobić, tam prawie nie ma poboczy a tam chodzą dzieci ze szkoły, doły , błoto, ludzie chodzą do sklepu. Tam muszą być zrobione chodniki- może zaprośmy kogoś z Zarządu czy sami do nich jedźmy- coś musimy z tym zrobić.
         Odp: Wójt Gminy- Pan Kazimierz Ramotowski, nie ma problemu z zaproszeniem- ja kiedyś wystosowałem do nich pisemko, bo chciałem , aby zrobili chodnik od banku w kierunku do Kubry – rozmawiałem z Dyrektorem Dróg Wojewódzkich i powiedział, że przyjadą zobaczą i jakie to będą koszty. Przyjechali popatrzyli – powiedzieli, że będzie to kosztować 100 tys. zł , z tym, że oni 50 i 50 tys. zł i na takiej zasadzie oni działają – jak gmina dołoży to oni robią .
  3. Pan Kotowski Ireneusz- w Grzymkach do Pana Mikuckiego na smugi wożony był czarnoziem i teraz powyciągane jest tam ziemi , błota, kamieni i samochodem osobowym jest ciężko przejechać bo można zaczepić. Niedawno była równana ta droga ale jak to tak zostanie to wszystko zamarznie i będzie jeszcze gorzej- trzeba to ściągnąć.
         Odp: Pan Kazimierz Ramotowski Wójt Gminy- już i tak słyszy się takie głosy, dlaczego to robi się tu a gdzieś indziej nie . To wszystko jest do zrobienia tylko to są koszty.
  4. Pan Borawski Wiesław – trzeba zamontować dwie lampy dotykowo w naszej miejscowości i jedna lampa jest zepsuta.
  5. Pan Kacperski Waldemar – od Mikut do Chrzanowa na drodze powybijały się doły – należy nawieść żwiru i porównać.
Ad.8
      Przewodniczący Rady Gminy zakończył obrady XIX Sesji Rady Gminy.
     Na tym obrady Sesji zostały zakończone.


      Integralną część protokołu stanowi nagranie z obrad Sesji Rady Gminy znajdujące się w biurze obsługi Rady Gminy stanowiący załącznik oznaczony Nr XIX/12 z dnia 29.11.2012 roku

Protokołowała
Lubińska Elżbieta
Przewodniczący
Rady Gminy Przytuły

(-) Krzysztof Korytkowski
Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 19 kwi 2013 14:33
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1270 razy