BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

ZARZĄDZENIE NR 60/2012 WÓJTA GMINY PRZYTUŁY

z dnia: 4 lipca 2012 r.
w sprawie: przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy Przytuły .

      Na podstawie art. 18 ust. 8, art.18³ ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t. j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) w związku z ustawą z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (t .j.: Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz.1447 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

§1

     
  1. Na terenie Gminy Przytuły przeprowadzane będą kontrole, których celem jest ustalenie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży. W trakcie przeprowadzania kontroli uwzględnia się zasady określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
  2. Kontrole będą prowadzone w terminie od dnia ogłoszenia zarządzenia do dnia 31 sierpnia 2012 r.we wszystkich punktach prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych, przez członków Zespołu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Przytułach.
  3. Upoważnienie imienne dla poszczególnych członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Przytułach jest wydawane przez Wójta Gminy Przytuły zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 3 do zarządzenia.Wzór legitymacji członka Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia.
  4. Kontrola prowadzona będzie przez co najmniej trzech upoważnionych członków Zespołu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Przytułach .

§2

     
  1. Harmonogram planowanych kontroli zawierający termin i wykaz punktów do kontroli zatwierdza Wójt Gminy Przytuły a przekładany jest przez Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Przytułach.
  2. Zgodnie z art.18 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t. j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm.) do kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy, o której mowa w niniejszym zarządzeniu stosuje się przepisy rozdziału 5 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm).
  3. Zgodnie z art. 79 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 220., poz.1447 z późn. zm.) organy kontroli zawiadamiają przedsiębiorcę o zamiarze wszczęcia kontroli. Kontrolę wszczyna się nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli.
  4. W uzasadnionych przypadkach kontrola może nastąpić bez zawiadomienia przewidzianego w ust. 4, o ile przepisy prawa pozwalają odstąpić organowi kontroli od tego obowiązku.

§3

     
  1. Z każdej kontroli sporządza się protokół zawierający szczegółowe informacje z faktycznych ustaleń, wedle wzoru określonego w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. W protokole zamieszcza się również inne ustalenia i informacje jeżeli istnieje uzasadniona konieczność, w szczególności jeżeli wynika to z obowiązujących przepisów.
  2. Protokół wypełnia się na miejscu kontroli i powinien zawierać odzwierciedlenie stanu faktycznego, bez wniosków i opinii.

§4

     Wykonanie Zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Przytułach.

§5

     Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Przytuły
(-) Kazimierz Ramotowski
Pliki do pobrania:
Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 27 lut 2013 14:39
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1307 razy