BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała Nr XXXVI/148/10 RADY GMINY PRZYTUŁY

z dnia: 24 czerwca 2010 r.
w sprawie: określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Przytuły.

     Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr. 142, poz. 1591 z późn. zm.) – Rada Gminy Przytuły uchwala, co następuje:

§1

  1. Projekt uchwały budżetowej przygotowuje i przedkłada Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej Wójt Gminy Przytuły w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
  2. Poprzez czynność ,, przedkłada „ należy rozumieć złożenie projektu budżetu wraz z wymaganą, a określoną niniejszą uchwałą dokumentację Przewodniczącemu Rady Gminy.

§2

  1. W toku prac nad przygotowaniem projektu budżetu z Wójtem współpracują:
    • Skarbnik Gminy,
    • Sekretarz Gminy,
    • Radni Gminy Przytuły,
    • Wszyscy kierownicy referatów Gminy Przytuły,
    • Samodzielne stanowiska pracy Urzędu Gminy,
    • Kierownicy gminnych jednostek budżetowych i instytucji kultury,
    • Wszyscy sołtysi.
  2. Projekt budżetu opracowuje się na podstawie :
    • założeń do projektu budżetu określających m.in. główne cele polityki społecznej, gospodarczej i finansowej Gminy w roku budżetowym ( priorytety do realizacji w roku budżetowym ),
    • prognozowanego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w roku budżetowym,
    • przewidywanego stanu zatrudnienia, wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
    • planowanych nagród jubileuszowych i odpraw emerytalno – rentowych w roku budżetowym,
    • podjętych uchwał Rady Gminy Przytuły,
    • wniosków Komisji Rady i przedstawicieli sołectw Gminy Przytuły,
    • przewidywanych stawek podatków i opłat lokalnych, z uwzględnieniem lokalnej polityki podatkowej w roku budżetowym,
    • informacji nt. przyznanych Gminie Przytuły kwotach subwencji i dotacji z budżetu państwa i prognozowanych dochodów z tytułu udziałów w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.
  3. W terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy podmioty wymienione w ust.1 opracowują i przekazują szczegółowe materiały planistyczne wraz z uzasadnieniem do Skarbnika Gminy. Na podstawie zebranych materiałów Skarbnik opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu uchwały budżetowej. Wójt Gminy na podstawie zebranych materiałów przez Skarbnika opracowuje projekt uchwały budżetowej.

§3

  1. Projekt uchwały budżetowej powinien zawierać następujące materiały :
    1. Zestawienie tabelaryczne prognozowanych dochodów budżetu Gminy według źródeł ich powstawania w pełnej szczegółowości tj. działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej, w podziale na dochody :
      • bieżące
      • majątkowe
    2. Zestawienie tabelaryczne wydatków budżetu Gminy w pełnej szczegółowości tj. działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
      • wydatków bieżących , w tym:
          wydatki jednostek budżetowych, w tym:
          • wynagrodzenia i składki naliczane od wynagrodzeń
          • wydatki związane z realizacją statutowych zadań:
            • dotacje na zadania bieżące,
            • świadczenia na rzecz osób fizycznych,
            • wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi, w części związanej z realizacją zadań Gminy Przytuły,
            • obsługę długu,
        • wydatków majątkowych,
      • w planie dochodów i wydatków budżetu gminy wyodrębnia się dochody i wydatki związane z realizacją:
        • pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu,
        • finansowanie planowanego deficytu
        • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych,
        • wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
      • wydatki budżetu wynikające z Funduszu sołeckiego z podziałem na poszczególne sołectwa,
      • zakres i kwoty dotacji podmiotowych,
      • zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
      • zakres i kwoty dotacji celowych,
      • plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego,
      • plan dochodów oraz wydatków rachunku dochodów jednostek budżetowych, o których mowa w art.223 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz wydatków nimi finansowanych,
      • dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki :
          na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Rozwiązywania problemów alkoholowych i Zwalczania Narkomanii,
      • rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego,
      • rezerwę ogólną i ewentualnie rezerwy celowe.
  2. Upoważnienia dla Wójta Gminy do:
    1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
      • pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
      • sfinansowanie planowanego deficytu,
      • spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych,
      • wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
    2. zaciągania zobowiązań :
      • na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne oraz na Programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Budżetu Unii Europejskiej oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi ,
      • z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w roku następnym,
    3. dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej polegających na zmianach między wydatkami bieżącymi i majątkowymi, z wyłączeniem zmian dotyczących wieloletnich programów inwestycyjnych,
    4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
    5. inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.

§4

  1. Projekt uchwały budżetowej Wójt przyjmuje w formie zarządzenia, a następnie, przekazuje :
    1. Przewodniczącemu Rady Gminy,
    2. Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku, w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
  2. Do projektu uchwały budżetowej załącza się informację opisową, która stanowi uzasadnienie do projektu uchwały. Uzasadnienie zawiera m.in. omówienie głównych celów i podstaw założeń do projektu uchwały budżetowej.

§5

  1. Przewodniczący Rady Gminy niezwłocznie przekazuje projekt uchwały budżetowej wraz z informacją opisową do zaopiniowania stałym Komisjom Rady oraz wyznacza termin sesji.
  2. Komisje Rady w terminie 14 dni od otrzymania materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie o projekcie uchwały budżetowej.
  3. Opinie Komisji przedstawiane są właściwej komisji d/s budżetu, która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich otrzymania formułuje ostateczną opinię i przedkłada ją Wójtowi Gminy.
  4. Wprowadzenie zmian w projekcie uchwały budżetowej i zmian powodujący zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu Gminy przysługuje wyłącznie Wójtowi Gminy.

§6

  1. Uchwałę budżetową Rada Gminy uchwala do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
  2. W porządku obrad Sesji Rady Gminy, na której będzie rozpatrywany projekt uchwały budżetowej powinny być uwzględnione następujące punkty :
    1. przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójta,
    2. przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
    3. przedstawienie opinii Komisji Rady właściwej d/s budżetu,
    4. dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
    5. głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.

§7

     W sprawach nieuregulowanych niniejszą uchwałą mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych, inne ustawy a także akty wykonawcze do tych ustaw.

§8

     Traci moc Uchwała Nr XXII/81/2001 Rady Gminy Przytuły z dnia 26 lutego 2001 roku w sprawie procedury opracowywania i uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu .

§9

     Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§10

     Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Gminy Przytuły
(-)Kazimierz Barłowski
Data dodania:
Data upublicznienia: czwartek, 26 sie 2010 13:27
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1484 razy