BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓL Nr XVII/08

z dnia: 4.09.2008 r.
w sprawie: z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły ,zwołanej na wniosek radnych, która odbyła się w dniu 4.09.2008 roku w budynku Urzędu Gminy Przytuły ul. Supska 10.

Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz.10.00 a zakończono o godz. 13.45.


nbsp;    W Sesji udział wzięło 15 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 100 %.

Ponadto w obradach udział wzięli:

  1. Polkowski Krzysztof, Jan - Wójt Gminy Przytuły,


Porządek obrad:


  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
  2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
  4. Informacja Wójta Gminy o działalności między Sesjami.
  5. Interpelacje i zapytania Radnych - odpowiedzi.
  6. Rozpatrzenie wniosku w sprawie odwołania Pana Sławomira Błaszczak
    z funkcji Przewodniczacego Rady Gminy Przytuły.
    • - Powołanie Komisji Skrutacyjnej ,
    • projekt uchwały w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Gminy.

  7. Wolne wnioski.
  8. Zamknięcie Sesji.


Przebieg posiedzenia:

Ad.1

      Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Sławomir Błaszczak otworzył XVII Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał wszystkich obecnych na obradach oraz na podstawie listy obecności stwierdził ich prawomocność. Poinformował wszystkich Radnych , iż Sesja zwołana została na wniosek grupy Radnych Rady Gminy Przytuły.

Ad.2

      Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny.
     Radny Pan Krzysztof Korytkowski zgłosił wniosek o rozszerzenie punktu 6 porządku dziennego o podpunkty:

  • Powołanie Komisji Skrutacyjnej ,
  • projekt uchwały w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Gminy.
     W związku ze zgłoszoną zmianą do porządku dziennego Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie jawne nad wprowadzeniem zmiany .
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za wprowadzeniem zmiany głosowało 15 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
     Następnie Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem całego porządku dziennego po dokonanych zmianach.
Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za wprowadzeniem zmiany głosowało 15 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Porządek dzienny został przyjęty.

Ad.3.

      Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Sławomir Błaszczak przypomniał Radnym zagadnienia omawiane na XVI Sesji Rady Gminy Przytuły z dnia 28.07.2008 roku . Ponieważ Radni nie wnieśli żadnych uwag do protokołu, Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem.
     Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za wprowadzeniem zmiany głosowało 15 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.
Protokół Nr XVI/08 został przyjęty.

Ad.4.

      Informacja o działalności Wójta między sesjami

     Wójt Gminy poinformował o odbytych spotkaniach i innych sprawach:

  1. Poinformował o realizacji wykonania uchwał podjętych na wcześniejszych sesjach.
  2. poinformował iż w związku ze zmianą rozporządzenia Ministra Środowiska o w sprawie postępowania i oceny oddziaływaniu na środowisko , podziału przedsięwzięć na grupy- droga czy inwestycja taka jak w Mroczkach , została zakwalifikowana do drugiej grupy przedsięwzięć. W związku z tym to postępowanie czy wydać decyzję środowiskową jak też kolejne wydłużenie wykonania inwestycji. Jeżeli chodzi o Regionalny Program Operacyjny dopiero dzisiaj pojawiły się nowe wytyczne jak przygotować ocenę oddziaływania na środowisko. Miałem pół godziny przed sesją na zapoznanie się . Prawdę mówiąc to niewiele te zmiany wnoszą do tego co już wiemy – dość ogólnikowo została potraktowana sprawa . jesteśmy w takiej samej sytuacji jak wszystkie gminy.
  3. Jeżeli chodzi o remizę- garaż strażacki jest już wstępny projekt . Przedstawił nam go Pan Okurowski czyli dał do akceptacji i oceny. Przed dalszą pracą zostało zlecone do Biura Urbanistycznego opracowanie warunków lokalizacji – czyli sprawa ta nabrała już rozpędu.
  4. Został zakończony remont posadzki sportowej, miałem okazję osobiście przyjrzeć się temu i uważam, że posadzka jest dobrej jakości. Jeżeli chodzi o samą wentylację tej sali, więc ja Państwu a szczególnie na komisji przedstawiałem ta sprawę, bo tak się złożyło , że nie byłem na poprzedniej sesji za co przepraszam. Zastosowanie pełnego zakresu zaproponowanego przez firmę - raz że to były ogromne pieniądz, dwa- po konsultacjach z fachowcami żeśmy doszli do wniosku, że na razie same zainstalujemy wentylatory i wyciągi , natomiast napływ świeżego powietrza będzie przez okna i drzwi. Gdyby to ewentualnie nie poskutkowało to będziemy starali się zamontować wentylację co zresztą nie jest tak trudne technicznie.
  5. Następnie Wójt odniósł się do protokołu z poprzedniej Sesji, na której nie był obecny a chodzi o stanowiskach obydwu stron w sprawach omawianych na tejże sesji a mianowicie :
    • jeżeli tutaj chodzi o kwoty aktualizacji projektu złożonego do Urzędu Marszałkowskiego to z taką przesadą te kwoty padły 40 tys, zł . ja obliczam, że to wynosi około 20 tyś, przy tych założeniach , że nic się nie zmieni dalej.
    • sprawa wydatkowania pieniędzy przy drobnych inwestycjach, naprawach – i musi być pozwolenie Rady – bądźmy poważni – pozwolenie to Wójt otrzymuje
      w momencie zatwierdzenia budżetu i go realizuje. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji, że ja będę musiał pytać o przywiezienie paru przyczep żwiru czy naprawa lampy to „ śmiech na sali” - myślę ze tu nie było głębszego przemyślenia i proszę stosujmy prawo, każdy ma swój zakres obowiązków i uprawnień i ja rozumiem, że możecie Państwo mieć czasami jakieś wątpliwości co do jakieś operacji i ja zawsze służe wyjaśnieniem. Natomiast coś takiego to się nigdzie nie zdarza. Jeżeli tak ma być to powołamy takie zespoły robocze , które będą się zbierać np. co poniedziałek ,posiedzimy tu dwie trzy godziny i ustalimy co w tym tygodniu będzie robione, ale nie sądzę aby to o to chodziło i proszę o trochę wstrzemięźliwości w takich sądach.
    • sprawa zakupu żwiru, a nie piasku czy też tak zwanego pytla. - zgłoszona przez Pana Radnego Barłowskiego Kazimierza , na poprzedniej sesji – co do pytla to jest dosłownie kłamstwo, natomiast co do jakości żwiru to jest zgoda – jakie pieniądze, taki żwir. Wysoka Rado, na wszystko jest odpowiedź- w tych okolicach nie dysponujemy w tych koncesjonowanych żwirowniach takim żwirem, który by nas zadawalał. Ja mam dostęp do informacji i wiem, ze jest dobry żwir na Małym Płocku, na Wierzbowie, ale wtedy taki żwir będzie kosztował dwa razy tyle co ten, który bierzemy . A jak będzie drożej kosztował, to trzeba będzie na to znaleźć pieniądze .
    • sprawa wysypiska śmieci – jest to bardzo poważny problem – są dyrektywy unijne i nałożone pewne wymagania bezwzględne i tak naprawdę nic w tym temacie się nie dzieje. Był ten pomysł o wykupieniu- dzisiaj jakby to wszystko upadło, a przy okazji mojej wizyty w Urzędzie Marszałkowskim dowiedziałem się, że zostanie zmieniona uchwała Sejmiku dotycząca rejonizacji składowisk. Potencjalnie jest dość duże zainteresowanie tą działką na Lesie ponieważ ona ma na dzisiaj aktualny stan zagospodarowania przestrzennego i właściciele tej działki myślę, że składają w wielu miejscach oferty na lokalizację wysypiska. Jeden ze współwłaścicieli tej działki jest obecnie Wiceprzewodniczącym Sejmiku Województwa Podlaskiego. Myślę, że z tego tytułu wynika lansowanie tutaj takiej lokalizacji . Być może , że ktoś zapyta czy Państwo, czy Wójt, Rada zgadza się na taką lokalizację na tym terenie. Dopóki nie ma jeszcze krótkiego terminu na podjecie decyzji to te nasze rozmowy mogę być różne. Natomiast jeżeli coś takiego przyjdzie to chciałbym, żeby Rada miała wypracowaną koncepcję wypowiedzi na ten temat. Z jednej strony wszyscy chcielibyśmy mieć te tematy uporządkowane a z drugiej strony nikt nie chce mieć tego w najbliższym sąsiedztwie i to jest ten największy problem i to dotyczy nie tylko spraw bezpośrednio związanych z gospodarką śmieciową , ale również z innymi inwestycjami . Mam taką sugestię, żeby Rada w miarę szybko wypracowała swoje stanowisko , żeby w momencie kiedy ktoś mnie zapyta to żebym mógł odpowiedzieć. Musi być stanowisko jasne i jednoznaczne i potem musimy te stanowisko popierać gdy przyjdzie czas na konsultacje w środowisku.
    • sprawa wywozu nieczystości – już jest nowe rozporządzenie w sprawie możliwości i opłat za korzystanie ze środowiska i tutaj opłaty rosną lawinowo. Ja na komisji to przedstawiałem, rok temu było 17,50 opłata, w roku bieżącym 75 a w przyszłym 100 zł za tonę. Pytanie zasadnicze jest takie – czy będziemy ten cały ciężar brali na siebie czy będziemy decydowali się na to, że komunalny zakład budżetowy, który obsługuje mieszkańców podnosi im koszty. Na to pytanie też musimy odpowiedzieć w sposób zdecydowany, bo to ciągłe nasze dokładanie do tego biznesu powoduje, że nasza możliwość w materii inwestycyjnej będzie malała, na to nie ma siły. Jeżeli położymy pieniądze w jedną szufladę to już w drugiej szufladzie ich nie będzie.

  6. Jestem też za tym aby uporządkować sprawy działek na których znajdują się dzikie wysypiska. Uważam, że gdy ktoś jest właścicielem działki to b dba o nią i nie pozwoli na jej zaśmiecanie. Są takie działki, które można zrównać i można je rolniczo wykorzystać na jakieś zasiewy i są takie działki , na których będzie trudno to zrobić. Proszę Radnych , bo wy najlepiej się znacie w swoim terenie , może ktoś znalazł by się chętny na zakup jakiejś działki, porozmawiać z tymi osobami i niech oni tu do nas się zgłaszają i będziemy dalszą procedurę prowadzili w tych sprawach. Musimy mieć świadomość, że tutaj majątku nie zbijemy natomiast możemy zejść z ponoszenia kosztów na ich ciągłe porządkowanie.
  7. Sprawy inwestycji drogowych – proszę Radnych o przygotowanie – wytypowanie l3-4 odcinków dróg abyśmy mogli przygotować projekty w okresie jesienno – zimowym . Jeżeli się zdecydujecie, że robimy drogi to musicie mieć świadomość, że z własnych środków tego nie zrobimy to będziemy musieli zaciągnąć kredyt . Zaciągnięcie kredytu wiąże się z przedstawieniem bankowi dokumentów , z których jasno wynika, że nie tylko skonsumujemy ten kredyt ale i będziemy mieli go z czego spłacać w określonym terminie.
  8. Jest propozycja urzędu Marszałkowskiego o złożenie wspólnego wniosku – chodzi o udostępnienie Internetu szerokopasmowego- tam gdzie będzie to możliwe na podkładzie już istniejących sieci różnych operatorów a tam gdzie to jest niemożliwe budowa przesyłu radiowego . Z naszej strony będzie konieczne przygotowanie projektu zapotrzebowania oraz uczestniczenia w kosztach.. Na dzień dzisiejszy trudno cokolwiek więcej powiedzieć o kosztach tego przedsięwzięcia gdyż będzie to zależało od tego jakie będzie zapotrzebowanie i ile wniosków wpłynie Dzisiaj całego województwa. Proszę o przedyskutowanie i wypracowanie stanowiska w sprawie składania wniosku.

     Radni przedyskutowali sprawę złożenia wniosku dotyczącego wdrażania internetu. Następnie Przewodniczący Rady Pan Błaszczak Sławomir przeprowadził głosowanie jawne . Za złożeniem wniosku było 14 głosów, przeciwnych nie było, od głosu wstrzymała się 1 osoba.


Ad.5

      Interpelacje i zapytania radnych – odpowiedzi.

  1. Pani Kamalska Elżbieta – spytała kiedy w Przytułach Las będzie uzupełnione światło uliczne.

         Pan Wicik spytał ile takich lamp na terenie gminy jest do zrobienia.

         Wójt – na wcześniejszej sesji była mowa o lampach 4 szt. – Przytuły Kolonia,2-3, szt. Przytuły Las,1 szt Hydrofornia, 2-3 szt Doliwy.

         Pan Korytkowski Krzysztof – trzeba przeanalizować gdzie brakuje tych lamp i ile to będzie kosztować i podjąć decyzję na następnej sesji.
         Przewodniczący Rady Gminy – na razie wpłynęły 3 wnioski o uzupełnienie lamp Przytuły Las, Przytuły Kolonia , Doliwy i przy hydroforni.– te wnioski trzeba rozpatrzyć a gdy wpłyną następne to znowu będziemy rozpatrywać. Jaka jest decyzja Rady.

         Wójt Gminy , możemy zrobić kompleksowy projekt modernizacji oświetlenia i możemy to zrobić. Jest wiele firm, możemy poprosić którąś firmę o zrobienie projektu. Panowie Radni muszą podjąć decyzję i wtedy będziemy działać, ale trzeba się liczyć z planowanymi podwyżkami prądu.

         Radni zaproponowaliby na razie zrobić lampy w Przytułach Las, Doliwach i hydroforni.

         Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad propozycją.

         Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za przedstawioną propozycją było głosowało 9 osób, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymało się 6 osób.


         Decyzja Rady zrobić lampy w Przytułach Las, Doliwach i hydroforni – kwestia 12 lamp.

  2. Pan Mroczkowski Tadeusz – Na drodze od miejscowości Mieczki do miejscowości Przytuły Kolonia potrzeba podsypać ze dwa samochody żwiru , bo asfalt na tej drodze się wyłamie.

         Wójt Gminy - należy się zastanowić i podjąć decyzje o zamknięciu emulsyjnym tych dróg, które mają położone pierwsze warstwy asfaltowe , bo te nasze drogi wszystkie się rozsypią. Wszyscy wiemy, ze na nowe drogi pieniędzy nie będziemy mieli .Państwo musicie podjąć decyzję aby je zamknąć emulsją czyli dobrą smołę i kruszywo łamane i nie łatami pozalepiać tylko zrobić po całości.

         Wicik Zygmunt – jaki jest koszt budowy drogi w miejscowości Mroczki.

         Wójt Gminy – jeżeli chodzi o Mroczki to wstępny kosztorys kosztował około 350 tys. zł.

         Wicik Zygmunt – jaki był koszta wstępne na drogę do Pana Przewodniczącego a jakie były koszta końcowe.

         Wójt Gminy – jeżeli chodzi o wstępne koszta to przypominam sobie , ze oscylowały one około 200 tys. zł. Nie mówimy o drodze do Pana Przewodniczącego tylko o drodze łączącej drogę powiatową z wojewódzką przy przepompowni. W związku z tym, że wymogi do tej drogi czyli projekt techniczny i realizacja wyniosła by tak ogromne koszty to myśmy zrobili to takim domowym sposobem – wyznaczenie i stworzenie korony drogi z tego co tam było i posypanie żwirem. Jeżeli Pana to interesuje to poproszę skarbniczkę i na przyszłą sesję takie wiadomości Pan otrzyma- to nie jest wiedza tajemna.
  3. Pan Szleszyński Sławomir – poinformował, iż zrobił zebranie w swojej miejscowości , na którym mieszkańcy wyrazili zgodę na sprzedaż działki i byłego budynku szkoły w Obrytkach ale pod warunkiem, że uzyskane środki ze sprzedaży zostaną przeznaczone na remont drogi we wsi Obrytki. Wręczył na ręce Przewodniczącego protokół z zebrania wiejskiego z podpisami mieszkańców.

         Odp: Wójt Gminy: - oszacowano tą działkę na 103 tys. zł. za ile będzie sprzedana to trudno powiedzieć. Działką tą interesują się trzy osoby, środki ze sprzedaży wpływają do budżetu gminy. Mieszkańcy przyjdą do Wójta o wykonanie tej drogi, ale to Rada podejmie decyzję, na co przeznaczą te pieniądze. Drugą kwestią jest to czy tych środków starczy na remont całej drogi czy też na część.

Ad.6.

      Przewodniczący Rady Gminy Pan Błaszczak Sławomir przedstawił wniosek złożony przez grupę Radnych w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Gminy. Następnie poprosił o zgłaszanie do składu Komisji Skrutacyjnej celem przeprowadzenia głosowania tajnego.

     Na Członków Komisji zostali zgłoszeni:

  1. Pan Mikucki Marek,
  2. Pan Szleszyński Sławomir,
  3. Pan Wicik Zygmunt .


     Wszyscy zgłoszenie w skład komisji wyrazili zgodę na pracę w komisji.

     Została powołania Komisja Skrutacyjna w składzie:

  1. Wicik Zygmunt - Przewodniczący komisji,
  2. Szleszyński Sławomir – członek komisji,
  3. Mikucki Marek - członek komisji,


     Komisja skrutacyjna przygotowała karty do głosowani tajnego, wyjaśniła sposób głosowania, a następnie odczytując nazwiska radnych wydawała po jednej karcie każdemu radnemu, którzy po dokonaniu wyboru wrzucali otrzymane karty do urny.

     Następnie komisja wyjęła karty z urny zliczyła oddane głosy oraz sporządziła protokół komisji skrutacyjnej.

     Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał treść protokołu komisji z przeprowadzonego głosowania, stwierdzając, że z funkcji Przewodniczącego Rady Gminy Przytuły został odwołany Pan BŁASZCZAK SŁAWOMIR.

     Ustępujący Przewodniczący Rady Gminy podziękował wszystkim za współpracę, życząc osobie, która obejmie funkcję owocnej pracy. Przekazał prowadzenie Sesji Panu Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Marcinowi Góralskiemu .

     Pan Wiceprzewodniczący Rady Gminy przedstawił treść uchwały w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Gminy Przytuły .

/ Uchwała Nr XVII/58/08 w załączeniu do protokołu./

Ad.7

Wolne wnioski .
  1. Pan Łepkowski - jest droga gminna, która jest częściowo zaorana i co roku jest coraz bardziej wąska, tam jest około 100 m , Chodzi mi o wytyczenie tej drogi, bo niedługo to tam już nie będzie wiadomo gdzie ta droga jest założenie przepustu i wykopanie rowów.
         Pan Wicik Zygmunt – Ktoś najpierw musi zobaczyć, gdzie ta droga jest i ocenić, jakie prace trzeba wykonać oraz ocenić koszty. Takich drobnych inwestycji na terenie gminy będzie bardzo dużo . Jeżeli takich dróg jest więcej na terenie to po co płacić za żwir, jeżeli można brać ze żwirowni gminnych.

         Wójt Gminy – ja już tyle razy mówiłem o możliwości pozyskania żwirowni, że już wszyscy powinni znać ten temat. To co jest na naszym terenie to są dzikie wyrobiska nie mamy prawa nawet jednej przyczepy żwiru wziąć i ja świadomie tego robić nie będę.

         Pan Wicik Zygmunt – to jeżeli ta żwirownia z której bierzemy piasek nie spełnia naszych oczekiwań, to trzeba brać tam gdzie dają dobry żwir.

         Wójt Gminy – możemy jechać na żwirownię do Cedrów, wskazać , że my chcemy ten żwir ale trzeba brać pod uwagę ile za ten żwir zapłacimy. Wracając do sprawy Pana Łupkowskiego to musimy wypracować w tej sprawie stanowisko czy możemy pomóc Panu Łepkowskiemu czy też nie, usystematyzować co tam ma być zrobione.

         Pan Łomotowski Krzysztof – na tej drodze trzeba wytyczyć , założyć przepust oraz okopać rowem .

         Wiceprzewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad propozycją Pana Łomotowskiego Krzysztofa.


         Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za wprowadzeniem zmiany głosowało 15 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

  2. Pan Szleszyński Sławomir – chciałbym się dowiedzieć co już zostało zrobione na drogach u Bzury i na Przytułach Kolonii bo jeżeli nic to może w nowym roku należy to uwzględnić .

         Wójt Gminy – sprawa jest już w toku – geodeci byli już na gruncie ale jeszcze tego wskazania głównego ze stronami jeszcze nie było. teraz to był taki okres wakacji urlopów, ale teraz myślę, że sprawa zostanie załatwiona.

  3. Pan Wicik Zygmunt – Podobna sprawa jest na drodze gminnej z Wilamowa w kierunku Gardot – na drogę spływa woda i robi się jezioro, nie można przejechać.

         Wójt Gminy – tego typu dróg jest więcej na terenie gminy, np: od pompowni do Doliw – trzeba odkamienić drogę.


Ad.11

      Wiceprzewodniczący Rady Gminy zakończył obrady XVII Sesji Rady Gminy .

     Na tym obrady Sesji zostały zakończone.


Protokołowała

Lubińska Elżbieta
Wiceprzewodniczący

Rady Gminy Przytuły

(-) Marcin Góralski
Data dodania:
Data upublicznienia: czwartek, 19 mar 2009 13:07
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1325 razy