BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓL Nr XXXIV /05

z dnia: 12.12.2005
w sprawie: z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły ,która odbyła się w dniu 12.12.2005 roku w budynku Urzędu Gminy Przytuły ul. Supska 10 .
Obrady Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz.10.00 a zakończono o godz. 14.15.

W Sesji udział wzięło 13 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 86,67 %.

Radni nieobecni na obradach Sesji:
1. Farfułowski Antoni - nieusprawiedliwiony,
2. Wicik Sławomir - nieusprawiedliwiony.

Ponadto w obradach udział wzięli :
1. Polkowski Krzysztof, Jan - Wójt Gminy Przytuły,
2. Chrzanowska Janina - pracownik UG.
3. Sienicki Stanisław - Z-ca Wójta Gminy,
4. Sołtysi ( według listy obecności )- 10 osób .

Porządek obrad :

1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
3. Przyjęcie protokołu z poprzednich Sesji..
4. Informacja Wójta o działalności między Sesjami.
5. Interpelacje i zapytania Radnych – odpowiedzi .
6. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych..
a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym
podatku na 2006 rok,
b) określenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów
2005 roku przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2006 rok,
c) stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok,
d) zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 rok,
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie planu pracy Rady Gminy Przytuły
na 2006 rok.
8. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji
Rewizyjnej na 2006 rok.
9. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji
Rozwoju Gospodarczego, budżetu i finansów na 2006 rok,
10. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na
2005 rok.
13. Sprawy bieżące gminy .

Przebieg posiedzenia :

Ad.1 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr otworzył XXXIV Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał Radnych Gminy, sołtysów i wszystkich obecnych oraz stwierdził ich prawomocność.

Ad.2 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny .

Ponieważ nie było żadnych uwag do przedstawionego porządku dziennego Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem porządku dziennego.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych . W głosowaniu wzięło udział 13 Radnych. Za przyjęciem porządku dziennego było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Porządek dzienny został przyjęty.

Ad.3 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr przypomniał Radnym zagadnienia omawiane na XXXIII Sesji Rady Gminy Przytuły w dniu 14.11.2005 roku . Ponieważ Radni nie wnieśli żadnych uwag do protokołu, Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych. Za przyjęciem protokołu było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było .

Protokół Nr XXXIII/04 został przyjęty.

Ad.4 Informacja Wójta o działalności między Sesjami.

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof poinformował o następujących sprawach :
1. Moje działania głównie koncentrowały się na pozyskaniu kredytu i na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że mamy już promesę kredytową z Banku z Łomży, i będziemy mogli już podpisać umowę na pozyskanie dotacji w Warszawie.
2. Odbyła się komisja egzaminacyjna trzech nauczycieli , którzy uzyskali awans na stopień nauczyciela mianowanego.
3. Nadzoruję budowę sali gimnastycznej .
4. Realizujemy remont obecnego budynku Urzędu Gminy, Opieka Społeczna zostanie przeniesiona właśnie na dół. Będzie tam większe pomieszczenie , zakres działalności Opieki zwiększył się i będzie się zwiększał, W związku z tym nasi interesanci również muszą mieć warunki i odrobinę dyskrecji aby uzyskać informacje takie jak jego interesują.
5. W sobotę w Zbójnej odbyły się zawody, w których wzięło udział część
pracowników i część Radnych za co serdecznie dziękuję . Następne zawody
odbędą się chyba w styczniu w Śniadowie , także jeżeli będziemy zapraszali
do udziału to proszę nie odmawiać tak abyśmy nie musieli występować w
zawężonym składzie aby byli ci co ciągną tą linę ale także i ci, którzy będą
im dopingować.

Ad.5 Interpelacje i zapytania Radnych - odpowiedzi :

W tym punkcie głosu nie zabrano.

Ad.6 Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych :

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof poprosił Radnych Gminy Przytuły aby przy omawianiu i podejmowaniu uchwał w sprawach podatków zwrócili uwagę na fakt , iż są to dochody własne gminy. Zaznaczył też ,iż windowanie stawek może nie jest najlepszym pomysłem przy ustalaniu stawek podatku, gdyż może to przyczynić się do tego , że przedsiębiorcy mogliby zrezygnować z działalności, czy też w jakiejś formie ograniczać.

a) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym
podatku na 2006 rok.

Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Przewodniczącym : Komisji Rewizyjnej Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi oraz Przewodniczącemu Komisji Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów panu Wiśniewskiemu Edwardowi, którzy przedstawili propozycje stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały w sprawie wysokości podatku od nieruchomości i zwolnień w tym podatku. Poprosił Radnych o przedyskutowanie i ewentualne zgłaszanie innych propozycji.

Ponieważ nie było więcej propozycji a przedstawione propozycje różniły się przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem poszczególnych propozycji w każdym punkcie uchwały oddzielnie. Propozycja ,która uzyskiwała największą liczbę głosów przechodziła jako stawka przyjętego podatku.

1. od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części
Propozycja Proponowana stawka w zł Ilość głosów
Wójt 0,56 0
Komisja Rewizyjna 0,34 9
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 0,28 4

2. od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej
Propozycja Proponowana stawka w zł. Ilość głosów
Wójt 18,43 0
Komisja Rewizyjna 12,90 8
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 12,26 5

3. od 1 m2 powierzchni użytkowej budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym
Propozycja Proponowana stawka w zł Ilość głosów
Wójt 8,58 0
Komisja Rewizyjna 6,00 7
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 5,57 5

4. od 1 m 2 powierzchni użytkowej pozostałych budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych
Propozycja Proponowana stawka zł Ilość głosów
Wójt 3,71 0
Komisja Rewizyjna 2,23 6
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 1,90 7

5. od 1 m 2 powierzchni pozostałych budynków lub ich części , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego
Propozycja Proponowana stawka w zł Ilość głosów
Wójt 6,17 0
Komisja Rewizyjna 3,70 7
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 3,12 6

6. od budowli – 2 % ich wartości określonej na podstawie art.4, ust.1,pkt3 oraz ust. 3 – 7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych ,
Propozycja Proponowana stawka % Ilość głosów
Wójt 2
13
Komisja Rewizyjna 2
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 2

7. od 1 m 2 powierzchni gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków
Propozycja Proponowana stawka w zł Ilość głosów
Wójt 0,68 0
Komisja Rewizyjna ,47 9
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 0,44 4

8. od gruntów :
a) od 1 ha powierzchni pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych
Propozycja Proponowana stawka w zł Ilość głosów
Wójt 3,61
8
Komisja Rewizyjna 3,61
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 3,54 5

b) od 1 m 2 powierzchni pozostałych , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego

Propozycja Proponowana stawka w zł Ilość głosów
Wójt 0,33 0
Komisja Rewizyjna 0,15 8
Komisja Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów 0,17 4


Przewodniczący poprosił o ustalenie zwolnień w podatku od nieruchomości.

Radni jednogłośnie stwierdzili, iż pozostawiają takie same zwolnienia jak były przyjęte w roku ubiegłym.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały po przyjętych zmianach oraz przeprowadził głosowanie jawna nad przyjęciem projektu uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów , głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było .

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXXIV/115/05 w załączeniu do protokołu ) .

b) określenia średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2005 roku przyjętej do wymiaru podatku rolnego na 2006 rok,

Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Przewodniczącym : Komisji Rewizyjnej Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi oraz Przewodniczącemu Komisji Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów panu Wiśniewskiemu Edwardowi, którzy przedstawili propozycje pozostawienia ceny GUS w kwocie 27,88 zł.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały i poprosił Radnych o dyskusję nad nią.


Ponieważ nie było innych propozycji , Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było .

Uchwała została przyjęta a w związku z przyjęciem ceny GUS nie podejmuje się oddzielnej uchwały w formie pisemnej .


c) stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok,

Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Przewodniczącym : Komisji Rewizyjnej Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi oraz Przewodniczącemu Komisji Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów panu Wiśniewskiemu Edwardowi, którzy przedstawili propozycje pozostawienia stawek od środków transportowych na poziomie 2005 roku .

Ponieważ nie było innych propozycji ,Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały i przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 12 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 12 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXXIV/116/05w załączeniu do protokołu )

d) zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 rok,

Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Przewodniczącym : Komisji Rewizyjnej Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi oraz Przewodniczącemu Komisji Rozwoju gospodarczego , budżetu i finansów panu Wiśniewskiemu Edwardowi, którzy przedstawili propozycje aby pozostawić zwolnienia takie jak obowiązywały w 2005 roku.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił treść projektu uchwały .

Radni nie zgłosili żadnych propozycji zmian do projektu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie zwolnień w podatku od środków transportowych na 2006 rok.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 12 głosów, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymała się 1 osoba.
Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXXIV/117/05 w załączeniu do protokołu )

Ad.7 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia planu pracy Rady Gminy na 2006 rok.

Radni nie zgłosili żadnych nowych propozycji.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych .W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów ,przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było .

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXXIV/118/05 w załączeniu do protokołu ) .


Ad.8 Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Panu Śmiarowskiemu Zbigniewowi – Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej celem przedstawienia i omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji na 2006 rok.

Pan Zbigniew Śmiarowski – poinformował obecnych , iż komisja na swoim posiedzeniu ustaliła plan pracy na 2006 rok. Poprosił Radnych o zatwierdzenie tego planu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 rok. .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXXIV/119/05 w załączeniu do protokołu )

Ad.9 Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Panu Wiśniewskiemu Edwardowi – Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego, budżetu i Finansów celem przedstawienia i omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji na 2006 rok.

Pan Wiśniewski Edward – poinformował obecnych , iż komisja na swoim posiedzeniu ustaliła plan pracy na 2006 rok. Poprosił Radnych o zatwierdzenie tego planu.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego, budżetu i Finansów na 2006 rok.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXXIV/120/05 w załączeniu do protokołu )

Ad.10 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Skarbnikowi Gminy Pani Rybickiej Barbarze celem wyjaśnienia celowości podjęcia uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.

Pani Barbara Rybicka przedstawiła zmiany w budżecie gminy na 2005 rok ,które należy wprowadzić do budżetu gminy wynikające ze zmiany kwot dotacji w dziale opieki społecznej na wypłatę świadczeń i zaliczek alimentacyjnych, oraz przesunięcia w dziale oświaty ze względu na przygotowanie i wyposażenie sal komputerowych, oraz na zmianę organizacji dowozu dzieci do szkół.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok. Ponieważ nie było uwag przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.


Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było .

Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXXIV/121/05 w załączeniu do protokołu

Ad.11 Sprawy bieżące gminy.
1. Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść podania Pana Bzury Czesława mieszkańca wsi Obrytki, który zwraca się z prośbą o przeznacze-nie środków finansowych na wytyczenie drogi dojazdowej w Obrytkach.

Wójt Gminy – Pan Polkowski Krzysztof – wyjaśnił , iż tego typu prac dotyczących rozgraniczeń średnio licząc w każdej miejscowości nazbierało by się co najmniej po trzy. Średnio koszt jednego rozgraniczenia obliczając na tysiąc złotych , to około 50.000 zł należałoby przeznaczyć i te sprawy uporządkować. Samo rozgraniczenie to jest jedna rzecz, wyegzekwowanie tego to druga rzecz, i z samym rozgraniczeniem niewiele ma wspólnego. Jeżeli chodzi o tą konkretną sprawę to Pan Bzura powołuje się na wskazanie geodezyjne , natomiast jeżeli to robił to należało w momencie tego wskazania zawiadomić Urząd Gminy i spisać protokół z tego. Natomiast żadnym takim dokumentem Pan Bzura nie jest w stanie się podeprzeć. Ja osobiście sprawdziłem sprawę w geodezji w Starostwie i nie mogłem dotrzeć do źródła tego wskazania. Nie było człowieka , który by potwierdził, że wykonał wskazanie . Tu nie chodzi o to żeby zbyć Pana Bzurę , nie chcę robić precedensu, bo dlaczego zrobić to w jednym miejscu a nie zrobić też w innych miejscach. Zawsze sugeruję Panu Czesławowi aby tak jakoś te stosunki sąsiedzkie ułożyć , bo jeżeli to jest droga trzy metrowa i obok rosną drzewa, to zawsze będzie problem bo można tam czy tą przyczepą czy innym sprzętem zaczepić. Rzeczywiście nie poszedł papier w formie odpowiedzi, natomiast niejednokrotnie żeśmy na ten temat rozmawiali. Jeżeli Rada zdecyduje , że przeznacza środki na tego typu działania, żebym dokonywał tych rozgraniczeń, to ja oczywiście będę to robił . proszę mi uwierzyć , że ruszymy całą lawinę tego typu spraw. To jest moje zdanie na ten temat , nie wiem czy mam rację czy nie mam racji w tej materii, bo każdy ma osobisty problem i chciałby żeby to załatwić, natomiast Rada będzie stała przed takim dylematem czy przeznaczyć na to środki finansowe.

Pan Śmiarowski Zbigniew - nie wystarczy aby tylko rozgraniczyć, należy też tą drogę potem zrobić, bo samo rozgraniczenie nie załatwi sprawy.

Radni przedyskutowali sprawę i stwierdzili, , że takich dróg jest więcej i robiąc jedne rozgraniczenie drogi wywołamy całą lawinę podań, które będą wpływały do Urzędu w sprawie rozgraniczeń innych dróg. Radni zdecydowali, iż w związku z prowadzoną dużą inwestycją nie jest w stanie zabezpieczyć środków finansowych na rozgraniczenia dróg na terenie gminy.

2. Pan Mieczkowski Heronim – sołtys wsi Gardoty zgłosił wniosek o wycięcie krzewów przy drodze do Gardot.

Odp: Zastępca Wójta Gminy – Pan Sienicki Stanisław – w tym roku kalendarzowym tego nie zrobimy. Od nowego roku wchodzą nowe przepisy , i Ci wszyscy, którzy siedzą na garnuszku Opieki Społecznej , czyli osoby, które biorą zapomogi będą musieli odpracowywać w ramach prac społecznych - 10 godzin tygodniowo. W związku z tym zrobimy zapotrzebowanie i zawsze garstka ludzi będzie do dyspozycji .

Na tym obrady Sesji zostały zakończone.


Protokołowała

Lubińska Elżbieta
Pliki do pobrania:
Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 1 mar 2006 11:07
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1435 razy