BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ Nr XXXIII/05

z dnia: 14 listopada 2005
w sprawie: Z obrad XXXIII Sesji Rady Gminy Przytuły, która odbyła się w dniu 14 listopada 2005 roku w budynku Urzędu Gminy Przytuły przy ulicy Supskiej 10.
Obrady Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz. 9.00, a zakończono o godz. 12.10.

W Sesji udział wzięło 13 Radnych Rady Gminy Przytuły (zgodnie z lista obecności) co stanowi 86,7 %.

Radni nieobecni na obradach Sesji:
1. Godlewski Józef - nieusprawiedliwiony,
2. Farfułowski Antoni - nieusprawiedliwiony.

Ponadto w obradach udział wzięli :
1. Polkowski Krzysztof Jan - Wójt Gminy Przytuły
2. Sienicki Stanisław - Zastępca Wójta Gminy.
3. Sołtysi Gminy Przytuły (11 osób) – zgodnie z listą obecności.

Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji.
4. Informacja Wójta Gminy o działalności między Sesjami.
5. Interpelacje i zapytania Radnych-odpowiedzi.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego .
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie weksla „In blanko”.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005
rok.
9. Sprawy bieżące gminy.

Przebieg obrad :

Ad.1. Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr otworzył XXXIII Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał wszystkich obecnych oraz stwierdził prawomocność obrad.

Ad.2 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny . Ponieważ nie było zgłoszonych żadnych zmian do porządku dziennego przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych. Za przyjęciem porządku dziennego głosowało 13 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Porządek dzienny został przyjęty.

Ad.3 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr przypomniał Radnym zagadnienia omawiane na XXXII Sesji Rady Gminy Przytuły w dniu 22.09.2005 roku . Ponieważ Radni nie wnieśli żadnych uwag do protokołu, Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych. Za przyjęciem protokołu było 11 głosów, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymało się 2 osoby.

Protokół Nr XXXII/05 został przyjęty.

Ad.4 Informacja Wójta Gminy Przytuły o działalności między Sesjami

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof poinformował o następujących sprawach :
1. Sala gimnastyczna już powoli się realizuje . W sobotę zaczęto stawiać konstrukcję już zamówiona jest płyta na ściany , także w ciągu dwóch tygodni powinna być postawiona cała konstrukcja sali .
2. Została już zakończona budowa oczyszczalni przy Urzędzie Gminy i jest już uruchomiona . Sprawuje się bardzo dobrze. Uważam że jest to bardzo dobre rozwiązanie dlatego też tak jak wcześniej mówiłem była to pilotażowa inwestycja a w związku z tym postaramy się ująć w budżecie gminy środki na zakup projektu powtarzalnego tak aby mieszkańcy mogli z niego skorzystać.
3. Przy okazji budowy tej oczyszczalni przy Ośrodku Zdrowia następują pewne zmiany tj. naprawa ogrodzenia oraz budowa nowego chodnika - finansuje to dyrektor ZPOZ w Łomży a my daliśmy swoich pracowników.
4. Będą odbywać się szkolenia między innymi szkolenia kierowców kat C, pilarza pił spalinowych i wiele innych. Gdyby ktoś był zainteresowany to szczegółowe informacje można uzyskać u naszego pracownika Janusza Szelągowskiego. Program szkoleń realizuje Starostwo Powiatowe. Szkolenia są bezpłatne i myślę , że warto z nich skorzystać.
5. Przedstawił odpowiedź RIO w sprawie reorganizacji systemu szkolnego dotyczącego Zespołu Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Przytułach.

Wójt Gminy przedstawił analizę złożonych oświadczeń majątkowych pracowników gminy Przytuły za 2004 rok.

Ad.5 Interpelacje i zapytania Radnych-odpowiedzi.
1. Pan Wiśniewski Edward – odnośnie tej odpowiedzi RIO to wydaje mi się , że ja wystąpiłem z propozycją rozwiązania problemu a nie z zapytaniem do RIO . Czuję się trochę jak Wójt bo myślę, że osoba Radnego nie jest kompetentna z występowaniem z takimi zapytaniami . Ja tylko zaproponowałem radzie jak można byłoby ten problem rozwiązać a nie moją intencją było występowanie do Izby Obrachunkowej. Ta odpowiedź była dość obszerna i w zasadzie do Izby Obrachunkowej było przesłane to jako moje pytanie to czy ta odpowiedź to jest dla mnie czy dla całej Rady. Właściwie to ja nie zrozumiałem odpowiedzi w tym sensie czy taką funkcję kierownika może pełnić dyrektor szkoły.

Odp. Wójt Gminy ponownie zacytował fragment odpowiedzi dotyczącej tej kwestii.
„ Stanowisko kierownika Zespołu Obsługi Ekonomiczno – Administracyjnej Szkół nie jest stanowiskiem Dyrektora szkoły”. Ponadto wyjaśnił iż w wystąpieniem do RIO występuje Wójt i podpisuje się Wójt, natomiast związku z czymś czyli z Pana zapytaniem czy to proponowane przez Pana rozwiązanie jest do zaakceptowania przez RIO.

2. Pan Rogowski Witold spytał czy Starostwo Powiatowe już zakupiło te maszyny do remontowania dróg powiatowych.

Odp: Wójt Gminy – Pan Starosta przedstawił propozycję pewnego rozwiązania dotyczącego remontów czy budowy dróg powiatowych i równocześnie skierowane było pismo do Wójta jak zapatruje się na współpracę , ewentualnie na współfinansowanie inwestycji. W tym piśmie zostało zawarte jakby rozwiązanie problemu dróg powiatowych tj. zakup skraplarki i urządzeń towarzyszących . W przybliżeniu mi wiadomo, że koszt zakupu tych urządzeń będzie wynosił około pół miliona zł. jak również przedstawił Pan Starosta koszt jednokrotnego bądź dwukrotnego zamknięcia powierzchniowego. Natomiast idąc dalej nie ma odpowiedzi na pytanie , czy Starostwo dokona jedynie zakupu natomiast na nas spadnie ciężar zabezpieczenia środków na zakup tych wszystkich składników, które będą potrzebne do tegoż zamknięcia powierzchniowego. W związku z tym wystosowałem pismo do Pana Starosty 6.10.2005 roku informując, że w roku bieżącym mamy zabezpieczone 100 tys. zł w naszym budżecie i jesteśmy gotowi do współpracy natomiast na rok przyszły na razie trudno jest określić jakie środki będą przeznaczone na ten cel i będzie to możliwe dopiero po ustaleniu budżetu na przyszły rok. Zwróciłem się też z prośbą o szersze określenie parytetów dotyczących do finansowania poszczególnych inwestycji. Chodziło mi o to aby Zarząd Dróg Powiatowych przedstawił jaki % udziału naszego oni przewidują .

3. Pan Wiśniewski Edward – spytał jaki był powód przerwania robót przy budowie sali gimnastycznej. Chodzą plotki, że w projekcie są jakieś usterki i wykonawca to zauważył i dlatego przerwano budowę.
Odp : Wójt Gminy – nie ma nic tajemniczego w tym wszystkim, jakieś tam drobne niedociągnięcia mogą się zdarzyć. Problemu tu w zasadzie nie było, gdyż po zalaniu fundamentów ( są pewne przepisy prawa budowlanego) , że musi beton się związać i dopiero można robić dalej. Wykonawca zlecił zrobienie konstrukcji i w międzyczasie wyszedł taki niuans, że nie było rozrysowanych dwóch słupów do konstrukcji. Okazało się , że projektant po prostu przez pomyłkę nie dosłał do nas całego kompletu a u nich było wszystko. Dosłali brakujące egzemplarze i jest wszystko w porządku.

4. Pan Rogowski Witold – mamy dużo folii po belach spytał czy Wójt może zorientować się czy istnieje jakaś firma, która by te folie odbierała.

Odp: Wójt Gminy - Jest wielu ludzi, którzy zajmują się zbieraniem folii, plastyku, czy makulatury. Mają nagromadzone pełne magazyny tego materiału , posegregowane , posortowane i okazuje się, że nie mogą się tego nigdzie pozbyć. Jest kilka firm w Polsce ,które zajmują się tym i oni chętnie by przyjęli np. tą makulaturę natomiast nie chcą dawać pokwitowania za odbiór takiego rozliczenia, że została ta makulatura przyjęta. Dopóki ta sprawa nie zostanie uregulowana przepisami i będzie monopol – kilku czy kilkunastu ludzi, którzy o tym decydują będą trudności. Pomysły na zorganizowanie zbiórki są i miejscami są dosyć skuteczne . Natomiast nastąpiło wyhamowanie ponieważ Ci ludzie boją się zapełniać swoich magazynów , bo przechowywanie też kosztuje a nie ma gdzie tego potem zdać. Ja sam myślałem o tym aby rozstawić te nasze pojemniki ale to na takiej zasadzie, że ktoś by się zobowiązał tego pilnować i że będzie tam tylko folia i sznurek, no i to staje się nierealne.

Ad.6 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Panu Wójtowi Gminy celem wyjaśnienia potrzeby przyjęcia uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na 2006 rok.

Wójt Gminy - skończyły się czasy pisania takiego planu finansowego ,że dzisiaj to mamy kredyt i określone środki własne , to co będziemy używali na drugi rok to będą środki własne i nieokreślone kwoty kredytów. W Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie leży już gotowa umowa na dofinansowanie z Ministerstwa na dofinansowanie budowy sali gimnastycznej . Natomiast żeby podpisać tą umowę musimy mieć wszystkie dokumenty zabezpieczające plan finansowy leżące po naszej stronie i tam są te środki własne czyli te budżetowe z naszych dochodów i te brakujące , to są kwoty kredytów. Do sfinansowania tegoż planu budowy brakuje nam 400 tys. zł oprócz tych wszystkich innych środków. Żeby podpisać skutecznie tą umowę w Warszawie muszę mieć przynajmniej promesę z banku, że mam kredyt 400 tys. zł. tj 200 tys.zł w rb. i 200 tys. zł w roku przyszłym. Wielkość zadłużenia może w tej chwili nie będzie konieczna w tej chwili i kompletujemy wniosek do PEFRON - u i jeżeli zapowiedzi Premiera dotyczące likwidacji fundacji, funduszy i różnych organizacji będą skuteczne to oczywiście PEFRON – u nie będzie bo znalazł się na liście tych instytucji , które mają być zlikwidowane . Natomiast jeżeli się utrzyma to jest prawdopodobieństwo jakiegoś tam uzyskania jakiś środków . Mam obietnicę powiększenia dofinansowania przez Urząd Marszałkowski. Natomiast dzisiaj żeby skutecznie podpisać umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w Warszawie , muszę mieć potwierdzoną możliwość kredytowania. Dlatego też dzisiaj przedstawiona jest ta uchwała do przyjęcia przez Radę Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych.Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było,

Uchwała została przyjęta.

(Uchwała Nr XXXIII/112/05 w załączeniu do protokołu )

Ad.7 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Panu Polkowskiemu Krzysztofowi – Wójtowi Gminy celem wyjaśnienia celowości przyjęcia uchwały w sprawie weksla „In blanco”.

Wójt Gminy Pan Polkowski Krzysztof wyjaśnił, iż w każdej formie pomocy obowiązuje zabezpieczenie na okres wykonania inwestycji, Ponieważ będziemy ubiegali się o kredyt to musimy mieć zabezpieczenie w formie weksla In blanco.

Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił treść uchwały i przeprowadził głosowanie jawne.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych.Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było,

Uchwała została przyjęta.

(Uchwała Nr XXXIII/113/05 w załączeniu do protokołu

Ad.8 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Wójtowi Gminy Panu Polkowskiemu Krzysztofowi.

Wójt Gminy przedstawił zmiany w budżecie gminy na 2005 rok ,które należy wprowadzić do budżetu gminy wynikające ze zmiany po stronie wydatków w związku ze zwiększeniem strony dochodów z tytułu otrzymania dotacji celowych między innymi na dokończenie ogrodzenia cmentarza w Supach ,

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok. Ponieważ nie było uwag przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 13 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 Radnych.Za przyjęciem projektu uchwały było 13 głosów, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było,

Uchwała została przyjęta.

(Uchwała Nr XXXIII/114/05 w załączeniu do protokołu )

Ad.9 Sprawy bieżące gminy.
1. Pan Mikucki Piotr przedstawił treść pisma w sprawie przekształceń organizacyjnych w Poczcie Polskiej w Przytułach.

2. Pan Wicik Sławomir – zbliża się okres zimowy może już teraz należy zastanowić się nad zawarciem umów na odśnieżanie. Następnie poprosił Wójta o przywiezienie żwiru na drogę.

3. Pani Święczkowska Danuta – poprosiła o wycięcie gałęzi drzew przy drodze w Mieczkach.

Wójt Gminy - ja wiem , że na wielu drogach jest źle. Ja jestem wykonawcą budżetu, jeżeli Rada Gminy przeznaczy w budżecie pieniądze na ten cel to ja zrobię i wykonam wszystko w ramach przeznaczonych środków. Nie ukrywam, że przy wykonywaniu inwestycji będzie ciężko . Macie świadomość jakie potężne wydatki muszą być wydatkowane przy inwestycjach. Niemniej jednak tam gdzie jest naprawdę bardzo źle jakoś temu radzimy.

Na tym obrady Sesji zostały zakończone.

Protokołowała

Lubińska Elżbieta
Pliki do pobrania:
Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 1 mar 2006 11:06
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1587 razy