BIP Gminy Przytuły

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓL Nr XXVII/05

z dnia: 24.02.2005
w sprawie: z obrad Sesji Rady Gminy Przytuły ,która odbyła się w dniu 24.02.2005 roku w budynku Urzędu Gminy Przytuły ul. Supska 10 .
Obrady Sesji Rady Gminy rozpoczęto o godz.10.00 a zakończono o godz. 14.40.

W Sesji udział wzięło 15 Radnych Rady Gminy Przytuły ( zgodnie z listą obecności ) co stanowi 100 %.

Ponadto w obradach udział wzięli :
1. Polkowski Krzysztof, Jan - Wójt Gminy Przytuły,
2. Rybicka Barbara - Skarbnik Gminy Przytuły.
3. Sienicki Stanisław - Z-ca Wójta Gminy,
4. Gocłowska Renata - Kierownik Ośrodka Pomocy
Społecznej w Przytułach
5. Sołtysi ( według listy obecności )- 10 osób .


Porządek obrad :
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Zapoznanie z porządkiem dziennym.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji .
4. Informacja Wójta Gminy o działalności między Sesjami.
5. Interpelacje i zapytania Radnych
- odpowiedzi.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia „ Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania problemów Alkoholowych na 2005 rok „
7. Przedstawienie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Przytułach za 2004 rok.
8. Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zarządzenia przedterminowych
wyborów sołtysa we wsi Obrytki
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie likwidacji szkoły filialnej w
Wilamowie, przyporządkowanej organizacyjnie Szkole Podstawowej w Przytułach.
10.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego
wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku
motywacyjnego, funkcyjnego, i za warunki pracy oraz niektórych innych
składników wynagrodzenia a także ich wysokości, szczegółowych zasad
przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.
11.Rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005 rok.
12 Sprawy bieżące gminy .


Przebieg posiedzenia :

Ad.1 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr otworzył XXVII Sesję Rady Gminy Przytuły. Przywitał wszystkich obecnych na obradach oraz stwierdził ich prawomocność.

Ad.2 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przedstawił proponowany porządek dzienny . ponieważ nie było zgłoszonych żadnych zmian do porządku dziennego przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za przyjęciem porządku dziennego głosowało 15 osób, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Porządek dzienny został przyjęty.

Ad.3 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr przypomniał Radnym zagadnienia omawiane na XXIV Sesji Rady Gminy Przytuły w dniu 16.12.2004 roku . Ponieważ Radni nie wnieśli żadnych uwag do protokołu, Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za przyjęciem protokołu było 15 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było .

Protokół Nr XXIV/04 został przyjęty.

Ad.4 Informacja Wójta o działalności między Sesjami.

Wójt Gminy Przytuły Pan Polkowski Krzysztof poinformował o następujących sprawach :
1.Za przyzwoleniem Rady Gminy już zostało podpisane porozumienie na współfinansowanie budowy drogi powiatowej między nami a zarządem Dróg Powiatowych w Łomży.
2. Przygotowywany jest projekt sali gimnastycznej i następuje to zgodnie z harmonogramem.
3. Została przelana na nasze konto kwota 139 tys. zł ze środków SAPARDu natomiast ponad 420 tys., zł ciągle jeszcze Agencja nam nie wypłaca , co powoduje określone koszty obsługi kredytu bankowego. Jest to problem dosyć powszechny dotyczący zarówno samorządów jak i podmiotów - rolników indywidualnych i ciągle trzymamy się nadziei, że agencja w niedługim czasie wywiąże się ze swoich zobowiązań zawarowanych w umowie ale w tej umowie jest zapis , że Agencja wypłaci środki w momencie kiedy sama je pozyska. Agencja jest tylko agencją płatniczą i to nie ona generuje środki przeznaczone na zabezpieczenie umów inwestycyjnych.
4. W dniu 28 stycznia było spotkanie Związku Komunalnego Samorządów Dorzecza Biebrzy z udziałem przedstawicieli Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska , Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska jak również Pan Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Urzędu Wojewódzkiego Pan Staniaszek , nasz Radny Wojewódzki Pan Mieczysław Bagiński , Przewodniczący rady Nadzorczej Wojewódzkiego Funduszu . W toku dyskusji zostały przedstawione wiadomości , których analiza wskazuje na to, że nasze uczestnictwo w Funduszu Spójności na dzień dzisiejszy nie ma możliwości skorzystania z tych pieniędzy. Okazało się, że są trudności nie do przebycia ażeby na terenie tego Związku Komunalnego ustanowiono tzw. aglomerację czyli wpisano ilu mieszkańców dotyczy problem gospodarki wodno – ściekowej. Przedstawiciele Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska stanęli na stanowisku , że Fundusz Spójności jest jednak skierowany do dużych miast , które jako z natury stanowią duże aglomeracje . W związku z tym nie wiem jak podchodzić do tego Funduszu Spójności w przyszłości. Na dzień dzisiejszy niektórzy ostrzegają , że spodziewane pieniądze nie będą skonsumowana przez samorządy gdyż blokada leży po stronie przepisów naszego ustawodawstwa . Większość samorządów składając wnioski do funduszu nie ma przygotowanych projektów i pozwoleń na budowę. Jest taka proceduralna możliwość, że koszt przygotowania projektów studium wykonalności będzie potraktowany jako koszt kwalifikowany , czyli za wykonanie tych czynności również przysługuje zwrot środków . Natomiast nasze ustawodawstwo mówi ,że aby wniosek do Funduszu Spójności był skutecznie złożony musi spełniać pewne warunki. Między innymi jeżeli są planowane inwestycje liniowe typu wodociąg, kanalizacja , musi być zgoda właścicieli działek na przebieg tychże inwestycji przez ich posiadłości. W sytuacji kiedy nie ma jeszcze studium wykonalności nie ma jeszcze planu tej inwestycji to trudno jest posiadać zgodę ludzi przez których ewentualnie może dana inwestycja przebiegać. Dlatego też już są sygnały, że skorzystanie ze środków z tego funduszu jest niemożliwe być może Ministerstwa wpłyną na zmianę przepisów, co pozwoli na skorzystanie z tych środków.
5. W dniu 19 stycznia w Łomży odbyło się spotkanie przedstawicieli samorządów gminnych i miejsko – gminnych z Panem Marszałkiem Województwa Podlaskiego Panem Januszem Czyżewskim na którym została przestawiona sprawa udziału środków w ramach ZPORR - zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego . Ponieważ było wiele spraw, sporów w kwestii podziału tych środków poszczególnych wnioskodawców i Pan Marszałek próbował wyjaśnić dlaczego takie sytuacje miały miejsce. Szczególnie dotyczyło to sytuacji kiedy panel ekspertów pozytywnie ocenił wniosek , wystawił pewną punktację, która jakby dawała nadzieję samorządom na pozyskanie funduszy natomiast Zarząd Województwa nie finansowały tychże inwestycji. Wyjaśnieniem było to , że środki z ZPORR są niewspółmiernie małe w stosunku do potrzeb, które generują samorządy. Zapotrzebowanie zostało zaspokojone na poziomie 25 % w różnych działaniach.
6. W obecnym czasie w naszym Urzędzie odbywa się kontrola z Regionalnej Izby Obrachunkowej na razie nic szczególnego się nie dzieje , nie ma żadnych zarzutów.
7. W tym tygodniu przyjeżdżali do nas Kuratorzy sądowi w sprawie : w miejscowości Kąty gmina Jedwabne mieszka samotna matka z czworgiem dzieci. Sytuacja jest na tyle ciężka, iż mieszkają oprócz nich jeszcze jej rodzice i dwóch braci. Państwo kuratorzy zwrócili się z prośbą aby pozwolić tej pani z dziećmi zamieszkać w domu nauczyciela w Wagach.

Radni po przedyskutowaniu stwierdzili, iż w związku z tym są oni mieszkańcami gminy Jedwabne sprawę powinien przejąć Burmistrz z Jedwabnego i zabezpieczyć im wszystkie sprawy socjalne łącznie z mieszkaniem .

Ad.5 Interpelacje i zapytania Radnych - odpowiedzi :

1. Pan Wicik Sławomir - w 2002 roku mówiliśmy o budowie oczyszczalni przydomowych czy w tym temacie są czynione jakieś działania.

Odp: Wójt Gminy – ja już wcześniej wyjaśniałem tą sprawę . Pamiętacie Państwo na wcześniejszej Sesji przyjęliśmy taką uchwałę „ Plan Rozwoju Lokalnego gminy Przytuły „ Tam był taki zapis, że sprawę zagospodarowania ścieków będziemy realizować z Funduszu spójności poprzez budowę oczyszczalni przydomowych. W chwili obecnej oczyszczalnie przydomowe nie są finansowane przez ten fundusz i jedynym źródłem dofinansowania oczyszczalni jest sektorowy program operacyjny i każdy może indywidualnie we własnym zakresie to realizować. Ostatnio zgłosił się wykonawca i przedstawiał nam swoje ceny na budowę takich oczyszczalni kto był zainteresowany to mógł i nadal może te oferty zobaczyć.

2. Pan Śmiarowski Zbigniew- ja miałbym prośbę do Wójta Gminy aby poszukał może nowych kontrahentów, gdyż ten jest dość drogi, może będzie jakaś konkurencja to wtedy może znajdzie się jakiś tańszy wykonawca.

Odp; Wójt Gminy – Rola gminy w obecnej sytuacji jest jakby ograniczona do formy informacyjnej . Proszę zrozumieć, że gmina nie jest tutaj stroną nie jest inwestorem . Wszelkie próby ściągnięcia jakiegoś inwestora może być źle odebrane , że ja na siłę chcę ściągnąć kogoś na nasz rynek, na nasz teren. Jest wiele modeli oczyszczalni i wielu wykonawców możemy ewentualnie doprowadzić do spotkania z wykonawcami i z osobami zainteresowanymi budową oczyszczalni.

3. Pan Turski Jan – spytał co dzieje się z autobusami szkolnymi , dlaczego nie przyjeżdżają o ustalonych porach.

Odp: Wójt Gminy – Tak trochę było dezorganizacji w dowozie dzieci ale to tylko dlatego, że jeden z naszych kierowców był chory. Teraz sprawa już wróciła do normy .

4. Pan Rogowski Witold – spytał czy będzie organizowany kurs na opryskiwacze dla rolników.

Odp : Wójt Gminy – Mam zapowiedź ODR-u ,że taki kurs będzie przeprowadzony. W chwili obecnej ODR jest mocno zaangażowany w temacie wypełniania wniosków na dopłaty rolnikom , że na razie nie może ustalić bliższego terminu szkolenia dla rolników.

5. Pan Wiśniewski Edward –spytał jakie jest wykorzystanie w bibliotece publicznej komputerów z tego programu „ Ikonka „ i czy istniała by możliwość taka żeby te komputery wróciły do szkoły. Ewentualnie jeden lub dwa dlatego, że one były wykorzystywane w szkole chociażby z tego względu , że do momentu rozwozu jeżeli dzieci przebywały na terenie szkoły to te komputery w bibliotece były to dużo uczniów zainteresowanych było i korzystali z tych komputerów. Dla młodzieży szkolnej korzystniejsze było to , że te komputery były w szkole a nie tutaj w gminie. Jeżeli istniała by taka możliwości to może chociaż jeden by wrócił do biblioteki szkoły.

Odp: Wójt Gminy – na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda w ten sposób, że to Biblioteka Gminna starała się o te komputery , składała wniosek i na jej stanie są te komputery. Są one dosyć intensywnie wykorzystywane. Natomiast chodzą mi po głowie takie pomysły ale w tej chwili są one nie do zrealizowania ze względów organizacyjnych chodzi o pomieszczenia . W przyszłości kiedy będzie malała ilość klas w szkole to należałoby się zastanowić nad stworzeniem biblioteki publiczno szkolnej gdzie wykorzystamy wszystkie możliwości jakimi będziemy mogli dysponować. Natomiast na dzień dzisiejszy biblioteka Gminna jest właścicielem tych komputerów i one muszą tutaj pozostać. Gdyby obie biblioteki były zlokalizowane w jednym budynku to można byłoby tak zorganizować wszystko, również i czas pracy np. od godz. 8 rano do godz. 20 wieczorem gdzie te komputery byłyby dostępne i użytkowane przez młodzież i osoby zainteresowane i sytuacja dostępu do komputerów radykalnie by się poprawiła . Na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie niczego zrobić.

6. Pan Mikucki Piotr – spytał jaka jest realna szansa na odśnieżenie dróg .

Odp: Wójt Gminy – Jak Państwo wiecie już od kilku lat nie przeznaczamy środków budżetowych na podpisanie stałej umowy na odśnieżanie. Do tej pory bardzo dobrze nam się to udawało gdyż aura nam sprzyja. Zarząd Dróg Wojewódzkich i Powiatowych zawsze służyły nam pomocą w zimowym utrzymaniu dróg. Gdy uporają się ze swoimi zadaniami skierują swój sprzęt na nasz teren do odśnieżenia dróg na naszym terenie.

Ad.6 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przytułach Pani Gocłowskiej Renacie celem omówienia celowości przyjęcia przedłożonego projektu uchwały w sprawie ustalenia „ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok”.

Pani Gocłowska Renata – wyjaśniła, iż co roku rada Gminy ma obowiązek ustalenia takiego programu. Omówiła treść tej uchwały oraz przedstawiła formy działania w ramach tego programu tj, udzielania pomocy dla osób zgłaszających problem, zwalczania patologii oraz pomoc samym osobom z problemem alkoholowym.

Ponieważ nie było uwag do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Przytuły przeprowadził głosowanie jawne nad projektem uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych. Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymała się 1 osoba.
Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXVII/97/05 w załączeniu do protokołu./

Ad.7 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przytułach Pani Gocłowskiej Renacie celem przedstawienia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przytułach.

Pani Gocłowska Renata przedstawiła informację z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przytułach za 2004 rok – zadania, jakie zostały wykonane w ubiegłym roku. Następnie odpowiedziała na zadawane pytania.

/ Informacja w załączeniu do protokołu /.

Ad.8 Przewodniczący Rady Gminy Przytuły Pan Mikucki Piotr przedstawił treść podania sołtysa wsi Obrytki pana Rudzkiego Roberta , który złożył rezygnację z pełnionej funkcji sołtysa. W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy poinformował, iż muszą odbyć się przedterminowe wybory sołtysa w tej wsi. Przedstawił projekt uchwały w sprawie zarządzenia przedterminowych wyborów sołtysa we wsi Obrytki a następnie poprosił o ustalenie terminu dla do jakiego te wybory powinny być przeprowadzone.

Radni ustalili, iż zorganizowanie zebrania wyborczego we wsi Obrytki powinno nastąpić do 30 marca 2005 roku, co zostało zapisane w projekcie uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały , ponieważ nie było uwag do projektu uchwał przeprowadził głosowanie jawne nad jej przyjęciem .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych .W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 15 głosów ,przeciwnych i wstrzymujących się od głosu nie było .

Uchwała została przyjęta.

( Uchwała Nr XXVII/95/05 w załączeniu do protokołu ) .

Ad.9 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie likwidacji szkoły filialnej w Wilamowie, przyporząd-kowanej organizacyjnie Szkole Podstawowej w Przytułach. Poinformował wszystkich obecnych iż jest to stwierdzenie zaistniałego faktu. Następni Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad projektem wyżej wymienionej uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 14 głosów, przeciwnych głosów nie było od głosu wstrzymała się 1 osoba.

Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXVII/96/05 w załączeniu do protokołu /.


Ad.10 Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr udzielił głosu Zastępcy Wójta Gminy Przytuły Panu Sienickiemu Stanisławowi celem przedstawienia i omówienia celowości przyjęcia uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku motywacyjnego, funkcyjnego, i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia a także ich wysokości, szczegółowych zasad przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego.

Zastępca Wójta Gminy Pan Sienicki Stanisław omówił treść wyżej wymienionej uchwały, omówił też zmiany jakie należy wprowadzić w związku z wejściem nowego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 2005 roku. Ponadto poinformował iż po konsultacjach z Radą Pedagogiczną nastąpiła zmiana w § 17 została wprowadzona zmiana dotycząca , utrzymania dzieci nie do 20 roku życia a do 25 roku życia pod warunkiem kontynuowania nauki.

Pan Wiśniewski Edward – po konsultacjach tego regulaminu z Radą Pedagogiczną Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Przytułach zgłaszam wniosek o zmianę zapisu § 3, pkt.5 z 1 % dodatku motywacyjnego na 5 %. Wyjaśnił, iż wiąże się to z faktem że pkt.2 tego paragrafu mówi, że dodatek motywacyjny dla nauczyciela wynosi do 5 % jego wynagrodzenia zasadniczego . Uzasadnieniem tej propozycji jest ,że przy założeniu, że dyrektor przyzna komuś dodatek motywacyjny w wysokości 5 % no to wtedy 4 osoby jakby pozbawia możliwości otrzymanie takiego dodatku , ze względu na środki jakie zabezpieczane są w wysokości 1 % od etatu. Ponadto spytał jak należy tłumaczyć § 4, pkt.1 , który mówi , że nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko kierownicze przysługuje dodatek funkcyjny , z tym ,że dyrektorowi w wysokości co najmniej 10 % wynagrodzenia zasadniczego . Czy tutaj jest jakaś przymiarka czy to np. będzie 200 % , czy 100 %.

Odp : Pan Stanisław Sienicki wyjaśnił, iż opracowując ten regulamin kierowaliśmy się przede wszystkim kondycją finansową gminy. Odpowiedział - co do dodatku funkcyjnego dla dyrektorów - tam jest zapis co najmniej 10 % i to jest minimum natomiast w zależności od możliwości finansowej , jeżeli będą środki a dyrektor będzie zasługiwał to na pewno dostanie więcej niż te 10 % . Dodatek motywacyjny nie jest dodatkiem obligatoryjnym do poborów tylko jest przyznawany za określone działania oczywiście za wykonywanie dodatkowych rzeczy ponad to co mają w zakresie swoich obowiązków. Znaczy to tyle, że nie każdy nauczyciel ten dodatek otrzymać musi i wtedy nie wyjdzie te 5 % tylko 1 %. Jeżeli wysoka Rada znajdzie środki na podniesienie tego dodatku do 5 % to nic nie szkodzi na przeszkodzie , ale należy pamiętać o budżecie gminy.

Pan Śmiarowski Zbigniew - Wszyscy musimy oszczędzać dlatego też nie tylko nasza gmina stosuje obniżki w dodatkach dla nauczycieli .Myślę, że jeżeli dyrektor będzie umiał dobrze dysponować tymi środkami to dobrze wynagrodzi swoich nauczycieli i wystarczy mu środków nawet przy tym 1 %.

Wójt Gminy – te regulaminy opracowywane i przyjmowane przez Radę są niejako
„ maleńkim” instrumentem ograniczającym poziom wynagrodzeń , poziom wydatków oświaty. Stwierdził, iż ten regulamin nie jest tak bardzo rygorystyczny z jakimi się zapoznałem a przyjmowane przez inne gminy.

Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem do głosowania poprawek zgłoszonych przez Pana Wiśniewskiego Edwarda .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych . Za przyjęciem do głosowania poprawek głosowało 6 osób, przeciwnych głosów nie było, od głosu wstrzymało się 9 osób.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem wniesionych poprawek do uchwały.

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych . Za przyjęciem wniesionych poprawek 7 osób, przeciwnych było 4 głosy, od głosu wstrzymało
się 4 osoby.

Przewodniczący Rady Gminy przeprowadził głosowanie jawne nad przyjęciem projektu uchwały wraz z wniesionymi poprawkami .

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały wraz z wniesionymi poprawkami było 12 głosów , przeciwnych było 3 głosy, wstrzymujących się głosów nie było.

Ad.11 Przewodniczący Rady Gminy udzielił głosu Pani Rybickiej Barbarze celem omówienia projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005 rok.

Wójt Gminy poinformował, iż w tym roku przyśpieszyliśmy terminy przyjęcia uchwały budżetowej ze względu na fakt potrzeby rozpoczęcia prac związanych z budową sali gimnastycznej . Zaznaczył, iż gmina w latach następnych może znaleźć się w kłopotach finansowych , ze względu na fakt podejmowania krótkookresowych decyzji finansowych przez Radę Gminy bez uwzględniania długo okresowości działania.

Skarbnik Gminy – Barbara Rybicka przedstawiła projekt budżetu gminy na 2005 rok . Omówiła stronę dochodów i wydatków budżetowych według działów , rozdziałów i paragrafów . Poinformowała, iż budżet jest budżetem deficytowym ze względu na fakt potrzeby spłacania zaciągniętych pożyczek związanych z budową wodociągu. Ponadto odpowiedziała na zadawane pytania dotyczące struktury budżetu na 2005 rok.


Przewodniczący Rady Gminy Pan Mikucki Piotr przedstawił treść projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005 rok a następnie przeprowadził głosowanie jawne nad jego przyjęciem

Na stan 15 Radnych Rady Gminy Przytuły w obradach Sesji uczestniczyło 15 Radnych . W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 Radnych . Za przyjęciem projektu uchwały było 15 głosów, przeciwnych i wstrzymujących się głosów nie było.

Uchwała została przyjęta.

/ Uchwała Nr XXVII/99/05 w załączeniu do protokołu /.


Ad.12 Sprawy bieżące gminy.
1. Pan Śmiarowski Zbigniew zgłosił wniosek aby posypać trochę te drogi, na których jest bardzo ślisko gdyż szczególnie jadąc z górki nie jest możliwe przyhamowanie i np. wykonanie skrętu . Tak jest w chwili obecnej do Mieczk nie da się skręcić, z górki trzeba jechać do Barawskich tam zawrócić i dopiero jechać do Mieczk.

2. Pan Wicik Sławomir spytał czy są jakieś oferty na oczyszczalnie przydomowe.

Pan Kazimierz Ramotowski poinformował o posiadanych ofertach , jednocześnie zaznaczył , iż w chwili obecnej gmina nie bierze udziału w rozmowach z oferentami w sprawie negocjacji w cenach itd. Każdy zainteresowany musi to robić sam. Możemy tylko udostępnić materiały , które są w naszym posiadaniu.

Na tym obrady Sesji zostały zakończone.



Protokołowała

Lubińska Elżbieta
Pliki do pobrania:
Data dodania:
Data upublicznienia: środa, 1 mar 2006 10:41
Opublikował(a): Andrzej Gwiazdowski
Zaakceptował(a): Andrzej Gwiazdowski
Artykuł był czytany: 1682 razy